Szczegółowe warunki 5-letniego okresu gwarancji udzielanego dla urządzeń grzewczych Wolf GmbH zakupionych u Autoryzowanych Partnerów Handlowych przez Wolf Technika Grzewcza Sp. z o.o.
5 letni okres gwarancji dotyczy wyłącznie urządzeń grzewczych produkcji Wolf GmbH z Niemiec rozprowadzanych przez firmę Wolf Technika Grzewcza Sp. z o.o. oraz przez jej sieć dystrybutorów na terenie Polski. Gwarantem urządzeń jest Wolf Technika Grzewcza Sp. z o.o., która świadczy serwis gwarancyjny urządzeń poprzez współpracujące w tym zakresie uprawnione firmy należące do sieci Wolf Serwis Firmowy (WSF).
Gwarantuje się, że urządzenie jest pozbawione wad produkcyjnych i konstrukcyjnych.
Okres gwarancji liczony jest od:
- daty pierwszego uruchomienia dokonanego w terminie 6 miesięcy od daty zakupu albo
- od daty zakupu jeżeli uruchomienie miało miejsce później niż 6 miesięcy od daty zakupu.
Podstawowy okres gwarancji wynosi 1 rok, przy czym gwarancja ulega wydłużeniu o kolejny rok do maksymalnie 5 lat dla urządzeń techniki grzewczej po każdym corocznym serwisie okresowym.
Maksymalny okres gwarancji na urządzenia Wolf GmbH zakupione poprzez autoryzowanych partnerów wynosi łącznie do 5 lat dla techniki grzewczej.
Urządzenia zakupione z innych źródeł niż bezpośrednio od Autoryzowanych Dystrybutorów Spółki określonych powyżej, nie podlegają niniejszej gwarancji.
Kupujący urządzenie winien zgłosić zamiar skorzystania z programu gwarancyjnego poprzez WSF, który odsyła do Wolf – Technika Grzewcza Sp. z o.o. prawidłowo wypełniony protokół pierwszego uruchomienia. Warunkiem skorzystania z gwarancji jest pełne podanie danych kontaktowych umożliwiających coroczne informowanie przez Wolf – Technika Grzewcza Sp. z o.o. lub upoważnione przez Wolf – Technika Grzewcza Sp. z o.o. podmioty o konieczności wykonania okresowego sprawdzenia sprzętu przez Wolf Serwis Firmowy. Kupujący tym samym wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zbieranych jedynie w tym celu oraz ma możliwość ich usunięcia i modyfikowania zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Usunięcie danych osobowych przetwarzanych w celach prowadzenia programu gwarancyjnego pociąga za sobą utratę praw wynikających z gwarancji.
Warunkiem koniecznym do ww. wydłużenia okresu gwarancji jest:
- wykonanie bezpłatnego uruchomienia urządzenia poprzez Wolf Serwis Firmowy (zakres czynności oraz uwagi na stronie „Zakres pierwszego uruchomienia” niniejszej gwarancji)
- coroczny obowiązkowy przegląd konserwacyjny w okresie trwania gwarancji wykonany przez Wolf Serwis Firmowy (WSF), wydłużający gwarancję maksymalnie do 5 lat.
Adresy dostępne są na stronie internetowej www.wolf-heiztechnik.pl
Uprawnionym z tytułu gwarancji jest Klient, na którego zlecenie urządzenie zostało zamontowane i uruchomione.
Warunki Gwarancji
§ 1
Gwarancja obejmuje prawo do bezpłatnego usunięcia usterek urządzenia wynikających z wad produkcyjnych lub konstrukcyjnych.
Termin usunięcia usterki ustalony zostanie pomiędzy Wolf Serwis Firmowy, a uprawnionym z gwarancji.
Warunkiem uzyskania świadczeń gwarancyjnych jest:
- zgłoszenie usterki w terminie do 48 godzin od jej wystąpienia,
- okazanie poprawnie i całkowicie wypełnionej karty gwarancyjnej,
- terminowe wykonanie przeglądu serwisowego, potwierdzone pieczątką wbitą w polu „Daty przeglądów serwisowych, pieczątka
i podpis WSF” niniejszej gwarancji stanowiące dowód przedłużenia opieki gwarancyjnej na kolejny rok, - używanie urządzenia zgodnie z przeznaczeniem, zaleceniami producenta i instrukcją obsługi.
§ 2
Gwarancja obejmuje wszystkie urządzenia wyprodukowane przez firmę Wolf GmbH zakupione poprzez autoryzowanych dystrybutorów Wolf – Technika Grzewcza Sp. z o.o. W przypadku kotłów grzewczych zastosowana musi być oryginalna automatyka firmy Wolf GmbH.
§ 3
Wszelkie roszczenia gwarancyjne przysługują tylko uprawnionemu z gwarancji, u którego dokonano pierwszego uruchomienia
urządzenia poprzez autoryzowany serwis Wolf Serwis Firmowy (WSF).
§ 4
Gwarant nie jest odpowiedzialny wobec uprawnionego z gwarancji za zniszczenie, utratę lub uszkodzenie urządzenia nie wynikłe
z wady produkcyjnej lub konstrukcyjnej.
§ 5
Gwarancja obejmuje prawo do bezpłatnego usunięcia usterek urządzenia, jednak nie obejmuje innych poniesionych strat.
§ 6
Wolf Serwis Firmowy jest niezależnym podmiotem gospodarczym, z którym gwarant współpracuje w oparciu o umowę świadczenia usług WSF i za działania którego nie ponosi odpowiedzialności. Wszystkie zastrzeżenia dotyczące pracy WSF należy zgłaszać pisemnie na adres e-mail: wsf@wolf-heiztechnik.pl
§ 7
Części i urządzenia, które gwarant wymienił w ramach gwarancji stają się jego własnością.
§ 8
Odbierając i podpisując kartę gwarancyjną należy sprawdzić zgodność numeru urządzenia z wpisanym na karcie gwarancyjnej.
Kartę gwarancyjną oraz fakturę zakupu przechowywać do udostępnienia serwisowi w chwili wystąpienia awarii. Niespełnienie przez Kupującego jakiegokolwiek warunku gwarancji uniemożliwia skorzystanie z ochrony gwarancyjnej.
§ 9
Niniejsza gwarancja obowiązuje na terytorium Polski.
Gwarancja nie obejmuje
§ 1
Gwarancją nie są objęte urządzenia:
- które nie zostały uruchomione lub serwisowane w okresie gwarancyjnym przez Wolf Serwis Firmowy lub dokonano w nich zmian przez osoby nieupoważnione,
- które nie posiadają prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej, w szczególności jeżeli numer seryjny urządzenia i zamieszczony w karcie gwarancyjnej nie są zgodne.
§ 2
Gwarancją nie są objęte wady i uszkodzenia spowodowane:
- eksploatacją niezgodą z instrukcją, zaleceniami producenta, zasadami bezpieczeństwa, BHP i P-pożarowymi,
- zewnętrznymi czynnikami mechanicznymi,
- niewłaściwym rodzajem prądu, spadkami napięć i przepięciami instalacji elektrycznej,
- niewłaściwym rodzajem, złą jakością lub ciśnieniem paliwa
- niewłaściwym doborem, niewłaściwą regulacją zastosowanego palnika,
- zanieczyszczeniami w powietrzu do spalania,
- jakością wody niezgodną z instrukcją do napełniania i uzupełniania instalacji,
- zastosowanie obcych, innych elementów automatyki sterującej niż zalecana przez producenta,
- brakiem odpowiednich filtrów lub elementów zabezpieczających jak np. zawory bezpieczeństwa,
- nieprawidłowym ciągiem kominowym,
- korozją, odbarwieniami, itp.,
- podłączeniem do grożącej zamrożeniem bądź niesprawnej instalacji,
- innymi, nie powstałymi z winy producenta czynnikami.
§ 3
Gwarancja nie obejmuje szybko zużywających się w sposób naturalny części jak np: dysze, uszczelki, elektrody, filtry, sprzęgła pomp paliwowych, bezpieczniki elektryczne, anody magnezowe.